Ana içeriğe atla

OG Okuma Etkinliği #1 | Günahlar Ve İğneler | Karina Halle | Kitap Değerlendirmesi #6

Olimpos Günceleri olarak ilk okuma etkinliğimizle kocaman bir MERHABA!
Kitabımız toplam 4.30 saatte aralıksız okumayla bitebilecek boyutta bir kitap. Ne ile karşı karşıya olduğunuzu bilin..


Günahlar ve iğneler
 -Tanıtım-

Sayfa Sayısı: 400
Baskı Yılı: 2014
Dili: TürkçeYayınevi: 
Novella Yayınları


Derinize işleyen günahlardan asla kurtulamazsınız
Ellie, bir dolandırıcı, bir hırsız, profesyonel bir yalancı. Aynı zamanda, kendisine çektirdiklerini dünyaya ödetmek isteyen bir kaybeden. Küllerinden doğmak için büyüdüğü kasabaya geri dönüyor.
Camden, bir dövme sanatçısı, kendisi olmaya çalışırken aldığı yaraları sarmaya uğraştıkça batıyor. Yıllar sonra ortaya çıkan eski aşkı Ellie işleri daha da karıştırıyor.
Javier, kendisini dolandırıp kaçan Ellie'nin peşine düşmüş azılı bir suçlu. Ellie'yi her ne pahasına olursa olsun elde etmek istiyor.
Bir kazananı, iki kaybedeni olan bu kedi fare oyununda kozunu doğru oynayan tüm dengeleri altüst ediyor.
Bu baş döndürücü oyuna var mısınız?
"Bu muhteşem hikâyeye kendinizi tamamen kaptırabilirsiniz, dikkatli olun."
-Usa Today-
"Bu kitabı Quentin Tarantino ve Martin Scorsese birlikte yazmış gibi. Ateşli, seksi, romantik ve heyecan dolu."
-Publishers Weekly-
"Tehlikenin sınırlarında dolaşan modern romanları sevenler; karanlık, cesur ve seksi bir dille yazılmış Günahlar ve İğneler'i çok sevecek."
 Xpresso Reads-

-

*Yorum*

Ne zaman başlasam diye düşünmeyi bırakıp okuduğum gün gerçekten verdiğim en doğru karardı. Sabah saatinde gittiğim dershanede YGS yaklaşması nedeniyle konuları bitirip boş derslere geçtiğimizden dolayı, ilk derste Günahlar ve İğneler'e başladım.
Teneffüslere çıkmadım, son derse kadar aralıksız okuyuverdim. Kitap beni bekliyormuş gibi sayfalarının akmasına izin verdi ve böylece hep beraber huzura erdik.

Hareketli bir tempoyla başlayan kitap hareketli bir tempoyla devam etti. Ana karalterimiz Elli Watt enteresanlıkta master yapmış birisi. Aslında buraya inanılmaz ağır spoiler içeren bir yorum yazmak, bütün karakterlerin hareketlerini yorumlamak istiyorum ama .. Ne gelir elden? 


Ellie Watt diyordum.. Evet. Elli, talihsiz bir kız çocuğu, ailesinin yaptığı hataların bir kısmını vücuduyla ödemesine rağmen aslında yaşamındaki talihsizliklerin bütünü ailesinden kaynaklanmış. 
Küçükkende hem ailesinin farklılığı hemde kendi farklılıkları topluluklardan dışlanmasına sebebiyet vermiş.

O dönemlerde tek arkadaşı olan Camden -Camden'in de tek arkadaşı Ellie, çünkü Camden özgünlükte masterin masterini yapmış bir arkadaş..- Polis memurunun oğlu. Ve evet tam tahmin ettiğiniz gibi.. Dolandırıcı bir ailenin dolandırıcı kızı ve  polis memurunun oğlu.. 
Ama hayır hikaye bu kadar masum değil! 
*inanılmaz spoi vermek istiyorum ancak vicdanım "dur" diyor, "yapma."

Velhasıl kelam, hikaye Camden ve Ellie'nin uzun zaman sonra yollarının kesişmesiyle başlıyor.. 

Kitapta karakterlerin dinledikleri müziklerin tam adının verilmesi benim en çok ilgimi çeken öğelerden. 
Hatta oturup dinlemek istedim -ne yazık ki üşengençliğim daha baskın çıktı..- 

Ancak şarkıların, şarkı sözlerinin hikayeyle buluşması gerçekten çok iyi olmuş. 
Kitap ilk ağızdan yazılmış, arada bir "flaşbek" denilen işlemden yapılarak kafamızda oluşan soru işaretleri silinmiş. Ancak "flaşbek"ler üçüncü anlatım şeklinde yapılmış ve ben o kısımları o kadar çok beğenmedim. Bir eğretilik söz konusuydu. Ancak Elli'nin ağzından anlatılan kısım kesinlikle doyurucuydu.

Kitap kesinlikle ahlaksız. Akladıkları kara para bile kara! 

Bir yerde tamam her şey düzeldi derken, bir yerden fire veriyor. Karakterlerin tekrar uzun planlama süreçlerine ve gerçekten tek nefeste okunan aksiyon sahnelerine tanık oluyorsunuz. 

Kitabı okurken kitabın nasıl biteceğini merak ettim. Hatta "kesin silahlar patlar" dedim ancak hiçte beklediğim gibi bir son olmadı. 
Hatta öyle bir son oldu ki, son olmadı. 

"İkinci kitabı fırlatın üzerime!" Diye bağıracak olduysamda frenledim kendimi. 

Ama öyle bir yerde bitti ki, bitmesene ya diye sitem ettim kitaba. 

Genel hatlarıyla bakıldığında, kendini okutan, akıcılığı yağ gibi hemencecik bitirebileceğiniz sürükleyici tarzda bir kitap. 

Kurgu inanılmaz alışılmışındışı değil ancak alışılagelmiş bir kurgu da değil. 
Arada derede ama iki türlü de kıvamı çok güzel tutmuş. 

Bu kitabı okuduğum için bayağı memnunum, yani gerçekten memnunum. Hatta serisi çıktıkça alıp okumak için can atıyorum.

Puanlama yapmak bana göre değil ama bu kitap 10/6,75 rahat alır.

Öpücüklerimle xoxo















Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Durkheim Öldü! - Arthur Asa Berger | Kitap Yorumu #52

***Tanıtım*** 1910 yılında, Londra'da, dönemin önde gelen sosyologlarının ve politik aktivistlerinin bir araya geleceği bir konferans toplanacaktır. "Toplumsal İlerleme" teması etrafında gerçekleşecek konferans Londra basınında günler öncesinden yankı bulmuş, gazete sütunlarında konuşmacıların fotoğrafları ve teorik yaklaşımlarını anlatan makaleler arz-ı endam eylemektedir. Fakat konferansa günler kala, tüm zamanların en ünlü dedektifi Sherlock Holmes'ün Baker Sokağı'ndaki evinin kapısı bir kadın tarafından çalınır. Artık yumrukların konuştuğu bir kavgayı ve mücevher hırsızlığını içine alan bir gizem, Holmes ve kadim dostu Dr. Watson tarafından çözülmeyi beklemektedir. İnsan eylemlerini açıklama amacındaki sosyal teori, bu sefer bizzat eylemlerin nedeni olmuştur. Holmes bizzat sosyal teoriyi soruşturmaya başlar, sorguladığı kişiler ise bu teorilerin yaratıcılarıdır: W. E. B. Du Bois, Emile Durkheim, Sigmund Freud, Vladimir Lenin, Georg Simmel, Beatrice Webb ve M

Buz Ateşi - Amanda Hocking (Kanin Günlükleri #1) | Kitap Yorumu #36

***Tanıtım*** Fantastik / Kurgu / Yabancı Orijinal İsim:  Frostfire (İngilizce) Sayfa sayısı:  328 Ebat:  13.8x21 cm Yayın Tarihi:  Mart 2016 ISBN:  978-605-09-2568-5 Buzlar ülkesi Kanada’nın derinliklerinde, troll kabilelerinin en güçlüsü Kaninler hüküm sürüyor. Uzun sarı saçları ve mavi gözleriyle Kaninler arasında hemen göze çarpan, on dokuz yasındaki Bryn, kabilesinden dışlanmış bir melez ve tek isteği, kralın seçkin muhafızlar ordusunda  kendine bir yer edinebilmek... Aşkları için seçkin konumlarından feragat eden anne babasının aksine, Byrn ülkesine ve halkına hizmet etmek, isinde en iyi olabilmek için her şeyden vazgeçiyor. Bryn’in bir de gizli bir amacı var: babasının canına kast eden eskinin muhafızı, şimdinin haini yakışıklı Konstantin’den intikamını alabilmek. Byrn’ın soluk kesen “Kanin Günlükleri” macerası Buz Ateşi ile alev alıyor. ***Yorum*** ''Demek biz...'' Duraksayıp dudaklarını yaladı. ''İnsan değiliz, öyle mi? Hayır, puma ile aslan ar

Ev Kızı Evren - Filiz Şakar | Kitap Yorumu #38

***Tanıtım*** Kitaplar, gizem ve cinayet; mükemmel birleşim. -Tess Gerritsen- Tess Gerritsen Ev Kızı Evren'in karakterlerinden biri, üstelik bu kitap için sarfettiği övgü dolu sözcükler kapakta yer alıyor. Ev Kızı Evren -Wattys 2015 Kazananı - 56 hafta boyunca Macera Kategorisi birincisi olarak kaldı - 54 bin yorum, 107 bin oy aldı. Salata yaparken bıçağı ne kadar hızlı kullandığınızla övündünüz mü hiç? Övünün ! Ya da beşinci katta cam silerken en uzak noktayı bile pırıl pırıl yapabilmek için ne kadar güç sarf ettiğinizi fark ettiniz mi? Edin! Peki, halıya dökülen mürekkebi nasıl çıkaracağınızı biliyor musunuz? Bilin! Bütün bunları bilince bir ev kızının neler yapabileceğine hayret etmeyeceksiniz. Ev Kızı Evren polisiye bir olayı mizahi diliyle anlatırken, heyecanla kalkıp en yakındaki tavayı sapından sıkıca kavramanızı sağlayabilir. Ve sıradan bir tavayla, bir kahraman yaratmış olabilir…  "Ben bir masal kahramanı değilim. Hiçbir zaman da olmayacağım. Ben bir ev kızıyım. Ger